نوشته شده توسط : پوریا سلوتی

این مقاله اطلاعاتی در رابطه با تاریخچه دکوراسیون دیوار در کشورهای مختلف ارائه می کند. که آن نیز یک مرور کلی از روش ها و منابع مورد استفاده برای جمع­ آوری کار ارائه می­کند. در پژوهش های انجام شده روی کاغذ دیواری ها، بررسی دقیق تری بر روی طرح های مختلف دیوارهای تزئینی خاص در قسمت ویژه، اتاق­ها و یا انواع کاغذ دیواری­های ارائه شده، انجام خواهد شد. این مقاله تاریخ کل کاغذ دیواری­ ها و یا تمام طرح­های تزئینی ممکن، به جز در طول دوره­ای که در طی آن هشت مورد انتخابی ما ایجاد شده، از اواسط قرن ۱۸ تا اوایل قرن ۲۰  را پوشش نمی­دهد. تمرکز اصلی بر اصول روند تنظیم دکوراسیون دیوار در کشورهای اروپایی، مانند انگلستان، فرانسه و آلمان است. آنها ایده ­های دکوراسیون مد روز را در فضای داخلی استونیایی به نمایش گذاشته­ اند، که همچنین به طور مختصر مورد بحث قرار گرفته است.

در ادامه پژوهش های انجام گرفته شده، به آدرس­دهی مواد و روش­های مختلف تاریخی تولید کاغذ دیواری پرداخته شده است. نویسنده هر دو روش دستی و اتوماتیک اعمال شده برای تولید کاغذ دیواری در طول دوره مذکور را توصیف می­کند. برای درک بهتر چگونگی چسباندن کاغذ دیواری روی دیوار، به بررسی روش­های مختلف تاریخی نصب کاغذ دیواری پرداخته شده است. ابعاد مختلف از روش حفاظت، مرمت و بازسازی در رابطه با حفاظت از کاغذ دیواری تاریخی مورد بحث قرار گرفته است. درباره مسائل عملی مربوط به حفظ و نگهداری کاغذ دیواری در فضای داخلی؛ در مرحله اول، خسارت­های مختلف و علل آنها مورد بحث قرار گرفته است. در مرحله دوم، مراحل مختلف فرآیند حفاظت توصیف می­شود. هدف از این مقاله بحث در مورد تمام روش­های اصلی حفظ کاغذ دیواری تاریخی در فضای داخلی است. که شامل روش­های بکار رفته برای حفظ کاغذ دیواری در محل و مرمت کاغذ دیواری در کارگاه است. برای پرداختن به روش­های حفاظتی توصیف شده، نویسنده با یکی از سرپرستان خود، مارکوس کرون، و دیگر کارشناسان در این زمینه کاری، مشورت می­کند.

سابقه تاریخی، شرایط، هدف از حفاظت و روش­های مربوط هر مورد به طور جداگانه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. برای بحث در مورد روش­های حفاظت در ارتباط با تئوری و روش حفاظتی معاصر تلاش شده است. نتایج حاصل از این تحقیق و تصمیم­گیری، در طی فرایندهای حفاظتی در نتیجه تجزیه و تحلیل به دست آمده است. مجموعه­ای از اصول حفاظتی مربوط به حفظ تعداد زیادی از کاغذ دیواری­های تاریخی در فضای داخلی ارائه شده است. متن با عکس­های تاریخی ارائه شده از آرشیوهای گوناگون، طرح­های کف، تصاویر دیجیتال و تصاویر گرفته شده، توسط نویسنده و یکی از ناظران او، مارکوس کرون، مصور شده است.

علاوه بر این، مواد جمع آوری شده در طول کار عملی، موضوع انتخاب شده، حفاظت از کاغذ دیواری­های تاریخی، به طور عمده توسط مطالعات موردی در اینترنت (به عنوان مثال مجله حفاظت موسسه آمریکایی ۱۰ و مجله مقالات حفاظت ۱۱)، مجلات تخصصی پشتیبانی، تلفیقی از مقالات و کنفرانس­ها، منتشر شده است. تاریخچه، الگوها و فنون کاغذ دیواری، توسط لسلی هاسکینز ۱۲ ویرایش شده و کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی، توسط گیل ساندرز، ۱۳ پایه­ای برای قسمت­های مختلف را شکل داده، که بر انواع کاغذ دیواری و طرح­های تزئینی متمرکز شده است.

اصول دکوراسیون در کشورهای آلمانی زبان توسط سابین توملر ۱۴ و یعقوب فون فالکه ۱۵ تشریح شده است. ایده­های عمومی دکوراسیون داخلی در انگلستان، فرانسه و جاهای دیگر در طول قرن ۱۸ و ۱۹ توسط رابی جی.بلیک­مور در کتابش از تاریخ معماری داخلی و بحث توصیف مبلمان مورد بحث قرار گرفته است. از مصر باستان به قرن نوزدهم اروپا ۱۶ در مورد استفاده از کاغذ دیواری در استونی به میزان کمی نوشته شده است. روش مقاله بر اساس نظر سنجی­های کریستا کودرس ۱۷، آنتس هین، ۱۸ مارت کالم ۱۹ و یوهان مازته، ۲۰″ مشاهدات شخصی من”، مواد آرشیوی از آرشیو انجمن میراث ملی و مجموعه عکس­های متعدد است (از آرشیو تاریخی استونیایی، موزه تاریخ استونیایی، موزه ملی استونیایی و دیگران).

روش­های تولید کاغذ دیواری در کتاب کار دکوراتور توصیف شده است. یک نماینده از دکوراسیون داخلی و سختی تئوری و عمل در تئوری پراکسیس، توسط فردیناند لوتمر،۲۱ و کاغذ­دیواری­ها در فرانسه در سال­های ۱۸۰۰-۱۸۵۰ توسط اودیله نول ۲۲ بررسی شده است، روش­های­ تاریخی نصب کاغذ دیواری استفاده شده از قرن ۱۸ تا به امروز توسط رابرت ام. کلی ۲۳٫ مورد بررسی قرار گرفته است. مواد مورد نظر در استفاده از کاغذ و رنگدانه ­ها در تولید کاغذ دیواری از منابع تاریخی توسط کاترین لین ۲۴ توصیف شده است. بحث اصطلاحات حفاظتی بر اساس دو منشور، منشور ونیز (۱۹۶۴) ۲۵ و منشور بورا (۱۹۹۹) .۲۶ مسائل فلسفی و نظری مربوط به حفظ و نگهداری معماری داخلی و معماری در تاریخ حفاظت معماری توسط یوکا یوکیلتو ۲۷، مورد بحث قرار می­گیرد، و حفاظت از ساختمان­های تاریخی و مطالب آن، توسط دیوید وات و بلیندا کولزتون ۲۸ ویرایش شده است. بینش عمیق تر بر اصول کاغذ دیواری­های حفظ شده، توسط مقالات نوشته شده آندرا ام. گیلمور ۲۹، کاترین ال فرانگیامور ۲۹ و ریچارد سی نیلاندر ۳۱ ارائه شده است. اصول مختلف بازسازی کاغذ دیواری با جزئیات توسط ژان باتیست مارتین ۳۲ مورد بحث قرار گرفته است.

مواد در ارتباط با فرایندهای مختلف حفاظتی بر اساس مشاهدات انجام شده در طول پروژه­های حفاظت از کاغذ دیواری های متعدد جمع آوری شده است. این مواد توسط مقالات تخصصی مختلف تکمیل شده است. به عنوان مثال، اصول اسناد و مدارک توسط روش­های حفاظتی مختلف میشل مور ۳۳ و مواد مورد استفاده در حفاظت از کاغذ دیواری با جزئیات توسط امی کولیر ۳۴ مورد بحث قرار گرفته است. سیستم­های نصب ژاپنی و تفسیر آنها توسط کارین تروشکه ۳۵، فیلیپ مردیت، مارک سندیفورد و فیلیپا میپز ۳۶ و آندرا دراگوجویک مورد بحث و بررسی قرار گرفت، چهار روش اصلی رتوش سنتی توسط کنوت نیکولاس ۳۸ خلاصه شده است. علاوه بر این، توماس مک­کلینتون ۳۹ روش های مختلف پرکردن و رتوش کاغذ دیواری در محل را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. مروری تاریخی بر هفت جزء مورد پژوهش بر اساس مواد توسط مارگیت کوپ ۴۰، یک محقق از کاخ استرهای در اتریش، و سیمونا پردسکو ۴۱، یک مسئول حفاظت نقاشی از موزه تئودور امان، در بخارست ارائه و گردآوری شد. ماری نومما ۴۲، معمار مسئول مفاهیم دکوراسیون داخلی در موزه ادبی استونیایی، یک مرور تاریخی کامل از وانه­مویزه ۴۲ و فضای داخلی ارائه کرده است. اطلاعات تکمیلی توسط منابع موجود در اینترنت و  آرشیو ارائه شده است. روش های حفاظت ذکر شده در مطالعات، بر اساس منابعی که قبلا ارائه شده، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و مشاهدات شخصی نویسنده شرح داده شده است.

منبع: دکوراسیون دیوار



:: برچسب‌ها: کاغذ دیواری ,
:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پوریا سلوتی

 

بیش از چهارصد سال است که کاغذ دیواری به عنوان مصالحی برای تزئین دیوارها در اماکن عمومی و فضای داخلی خانه ها به کار می رود.

کاغذ دیواری نیز همانند فرش یا پارچه به منظور زیبا سازی فضا و به عنوان مکملی برای معماری به کار رفته در آن مورد استفاده قرار می گیرد و تبدیل به پس زمینه ای یکپارچه برای مبلمان می شود.

کاغذ دیواری پس از نصب ، جزئی از ساختمان خواهد شد؛ این نشان از اهمیت بالای کاغذ دیواری در فضای داخلی دارد. بر خلاف فرش ، پارچه و مبلمان ، به ندرت اتفاق می افتد که کاغذ دیواری را برای استفاده در طرح دکوری دیگری از دیوار جدا کنند.

اگرچه اولین چیزی که صاحب جدید خانه معمولا انجام می دهد ، شخصی سازی با تغییر دکوراسیون ، حذف یا پوشاندن آثار ساکنین قبلی می باشد ، اما باعث حیرت است که تعداد زیادی از کاغذ های دیواری تاریخی هنوز هم در جای خود باقی مانده اند و یا در موزه از آن ها نگه داری می شود. از دلایل چگونگی سالم ماندن کاغذ های دیواری تاریخی می توان به مواردی چون حفظ و نگه داری آگاهانه ، پوشیده شدن زیر لایه های تزئینی دیگر و جمع آوری توسط اشخاص یا موسسه های مختلف اشاره کرد.

در حالت ایده آل کاغذ دیواری به شکل یک ساختار یکپارچه با دیگر جزئیات تزئینی فضای داخلی قرار می­گیرد. این می­تواند برای محققین معاصر اطلاعاتی در مورد مواد، الگوها و روش­های مختلف چاپ و همچنین در مورد کاربری اتاق، تنظیمات ساکنان قبلی، موقعیت اجتماعی، وضعیت مالیو مد غالب فراهم کند. بنابراین رسیدگی به یک کاغذ دیواری در چارچوب محیط اطراف اصلی خود، و محیط داخلی همراه با دکوراسیون دیوار ضروری است. حفاظت از کاغذ دیواری را می­توان تقریبا به دو دسته تقسیم کرد: حفاظت از نمونه­های فردی کاغذ دیواری (قطعات و اشیاء دست نخورده) ذخیره شده در موزه ها، و حفاظت از کاغذ دیواری حفظ شده در فضای داخلی. نمونه­های مجزا می­توانند به عنوان اشیاء فردی به کار گرفته شوند: می توان آنها را از یک مکان به مکان دیگر حمل کرد، در یک فضای نسبتا کوچک ذخیره کرده و هر زمان که لازم است به نمایش گذاشت. هرچند شی که از محل اصلی خود حذف شده، بخشی از هویت و قدرت را که مربوط به محیط اصلی خود است از دست داده است. علاوه بر این، اگر یک شی بخشی از مجموعه موزه شود، از بین بردن آن تقریبا غیر ممکن است ۳٫ نظریه حفاظت مدرن بر اهمیت حفظ کاغذ دیواری تاریخی در محل اصلی خود تاکید دارد. حفاظت در محل، آمده است تا از حذف کاغذ دیواری و یا استفاده از کپی ترجیح داده شود، اگرچه تغییر عناصر برای ایجاد وحدت، مستلزم تغییر در کل است

با توجه به منشور ونیز، یک بنای تاریخی جدا از محیطی که در آن وجود دارد، می­باشد. حرکت دادن تمامی یا بخشی از یک بنای تاریخی ممکن نیست، مگر اینکه حفاظت از آن بنای درخواست داده شده و یا اینکه توسط منافع ملی یا بین المللی با اهمیت بالایی توجیه شود. اگرچه نظریه معاصر حفاظت از ایده حفظ کاغذ دیواری تاریخی در محل اصلی خود مجاز است، اما همیشه ممکن نیست. شرایط کاغذ دیواری و تغییرات در محیط اطراف آن ممکن است منجر به جدا شدن شی از محل اصلی خود شود. بسته به معیارهای مختلف، یک کاغذ دیواری ممکن است به محل اصلی آن بازگردد، به نمایش گذاشته و یا در جای دیگر در موزه حفظ شود. هدف مهم حفاظت برای جلوگیری از پوسیدگی بیشتر و اطمینان از حفظ کالا است. علاوه بر مراقبت از یک شی، کار مهم نگهدارنده، اطلاع به احزاب دیگر در ارتباط با فرآیند حفاظت از کاغذ دیواری های تاریخی و گزینه­هایی برای حفظ آن است. در ارتباط با این مساله، جداکردن کاغذ دیواری تاریخی از محل اصلی خود تنها زمانی موجه است که به پیاده­سازی مجدد آن اطمینان داشته و یا باعث حفاظت دقیق تر و امکان پذیر شود. به طور طبیعی، برای اطمینان از تداوم تاریخی از یک کل، کاغذ دیواری باید به محل اصلی خود بازگردد. حال، اگر این ممکن نیست، نصب کاغذ دیواری در محل جدید و یا حفظ آن در یک موزه باید به جای آن در نظر گرفته شود.

تاریخچه کاغذ دیواری در فضای داخلی

در این قسمت مختصری از تاریخچه کاغذ دیواری در فضای داخلی را مرور می کنیم. در گذشته، هنگامی که اتاق دوباره بازسازی و یا ایجاد می­شد، یک ایده مشترک که سبب جدید به نظر رسیدن اتاق می­شد، استفاده از چوب تازه رنگ شده و کاغذ دیواری جدید بود. در طول سال­های ۱۹۵۰، ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ محبوب ترین راه حل رنگ کردن دیوار یک خانه بود، که از قرن ۱۸ تا اوایل قرن ۱۹ خانه­ها سفید بود. این رویکرد باعث از بین بردن مقدار زیادی از مواد اصلی و منتقل کردن تصور اشتباهی از فضای داخلی تاریخی است. اهمیت تحقیق و حفظ دیوار تاریخی، بخش جدایی ناپذیر از فضای داخلی را دربر می­گیرد که در  طول چهل سال گذشته به طور فزاینده­ای شناخته شده است. رشد مورد توجه موارد تخصصی، برای مثال، از طریق مطالعات موردی متعدد و مقالات علمی در پایان سال­های ۱۹۷۰ و آغاز ۱۹۸۰ در مجله موسسه آمریکایی برای حفاظت (JAIC) و در مجله حفظ کاغذ، که توسط انجمن بین المللی گروه کاری بایگانی، کتابخانه و گرافیک ترمیمی (IADA)، یک انجمن نگهداری کاغذ منتشر شده، نشان داده شده است. در استونی، تحقیق و حفظ کاغذ دیواری تاریخی به تدریج در سال های اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. تا کنون، چهار پایان­نامه در سطح کارشناسی در مورد کاغذ دیواری نوشته شده است. پایان نامه از سوفیا پانتلجوا (۱۹۹۷)، دانشجوی دانشگاه تالین، با تمرکز بر کاغذ دیواری­های تاریخی در طول قرن ۲۰ و اوایل ۱۹ که فضای داخلی تاریخی تالین را پوشش می دهد، است. کار او متمرکز بر نمونه­های تاریخی موجود در شهر قدیمی و مناطق اطراف تالین است. او در کار خود، سعی در تجزیه و تحلیل سبک حساس و قدمت نمونه­های کاغذ دیواری دارد. سه تز دیگر توسط دانشجویان دانشکده هنر تارتونوشته شده بود: کریستینا ریبلوس، کریستل کوای و لیز تام. کریستینا ریبلوس (۲۰۰۷)  موارد مختلفی از کاغذ دیواری­های تولیدی را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. مجموعه ای از کاغذ دیواری­های مدرن به همراه بخش نظری پایان نامه، یک نمای کلی از تاریخ کاغذ دیواری ارائه کرده است.

کریستل کوای (۲۰۰۸) به تحقیق و حفظ مسائل مربوط به قطعات کاغذ دیواری یافت شده در پیک ۲۳، تالین پرداخته است. علاوه بر این کار نظری، او وارد یک پوشه با تمام قطعات حفظ شده، شده است. می توان آن را در آرشیو  شرکت حفاظت وانا تالین Ltd را در تالیندید. لیز تام (۲۰۱۲) نیز  به وسایل مختلف تولید کاغذ دیواری علاقه مند بود. علاوه بر تحقیق در مورد تاریخچه تولید کاغذ دیواری در استونی، در طول قرن ۲۰ و ۱۹، او یک مجموعه ای از کاغذ دیواری مدرن ایجاد کرد، برنامه هایی برای انتشار آن وجود دارد. از آنجا که حفظ کاغذ دیواری به عنوان یک اولویت شناخته نمی­شود، تعداد بسیار کمی از اشیاء حفظ شده است. شرکت های حفاظت و متخصصان قطعاتی از کاغذ دیواری را از ساختمان های تاریخی مختلف جمع آوری کرده اند، اما هیچ مرور سیستماتیک و یا اسناد و مدارک مناسبی از یافته ها و مکان های اصلی آن وجود ندارد. در استونی تنها تعداد کمی کاغذ دیواری در فضای داخلی حفظ و ارائه شده، به عنوان مثال کاغذ دیواری سالن انتظار ویمسی مانور، اتاق ناهار خوری و چین­گرایی اتاق لباس پورمانی مانور و سالن سابق در موزه ادبی استونیایی فعلی.

فوق العاده­ ترین پوشش دیوار کشف شده در استونی، یک کاغذ پانوراما فرانسوی، “دن کیشوت” است (توسط جاکیومارت و بنارد در پاریس چاپ شده)، که در اصل در سالن جشن لوهو مانور به نمایش گذاشته شده است. این در سال ۱۹۶۰برداشته شد تا از نقاشی آبرنگی محو که توسط حکاک و نقاش مناظر آلمانی، کریستین گوتلیب ولته (۱۷۴۵ / ۴۹-۱۷۹۲) پرده برداری شود. کاغذ دیواری در موسکو حفظ شد و هم اکنون در موزه تاریخ استونیایی قرار دارد. وضعیت فعلی حفظ فضای داخلی تاریخی در استونی یک طرفه نگران کننده است که در بالا مشابه آن توضیح داده شده است. از آنجا که توجه اصلی در جستجو برای کشف سطوح رنگ شده است، دیوارها با نقاشی­های دیواری ساده پوشش داده شده است. در نتیجه، نمونه های بسیار کمی از کاغذ دیواری تاریخی در محل باقی مانده است. تعداد زیادی عکس­های تاریخی، یافته های متعدد و اغلب دیوارهای پوشیده نشده از گچ به وضوح نشان دهند استفاده گسترده از پوشش دیوار است. با وجود شواهد، دیوار هنوز هم پوشیده و نقاشی شده است. تکمیل مدرن استریل منجر به تفسیری غلط از فضای داخلی تاریخی محلی، و همچنین محدود کردن هدف به منظور پژوهش بیشتر، گشته است.

منبع: کاغذ دیواری در فضای داخلی



:: برچسب‌ها: کاغذ دیواری ,
:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پوریا سلوتی

این روزها مرغوبیت و کیفیت حرف اول را برای تمامی محصولات در بازار می زند. در زمینه کاغذ دیواری امروزه کاغذ دیواری کره ای که با استفاده از جدیدترین متدهای چاپ در دنیا تولید می شوند؛ به دلیل مرغوبیت بازار را در دست خود گرفته اند و به همین سبب اکثرا به سراغ این کاغذ دیواری ها می روند. علاوه بر مرغوبیت این کاغذ دیواری ها، به خاطر چسب و محلول هایی که در آن به کار رفته است و بوی زننده ای ندارد. همین امر نیز سبب شده که همه کسانی که دارای حساسیت می باشند بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.

در ساخت این نوع کاغذ دیواری یک لایه از یون های منفی بکار رفته است که در سلامتی انسان نقش مهمی دارد. این کاغذ دیواری با قابلیت شستشوی بالا بوده و از رنگ های مخصوص که بر اساس پایه آب می باشند تولید شده است.

اگر شما فردی هستید که به سرعت از طرح دیوار خود خسته می شوید؛ باید بدانید نوع دیگری از این نوع کاغذ دیواری به اسم کاغذ دیواری کره ای مدرن وجود دارد که نیاز شما را در این زمینه برطرف می کند. شما می توانید از مدل های رنگارنگ و متنوعی از کاغذ دیواری داشته باشید که طرح و نقش های شاد و متنوعی را برای شما فراهم می سازد.

از مزایای کاغذ دیواری کره ای می توان موارد زیر را بر شمرد.

۱ـ حداقل درز پس از نصب – ثبات در رنگ – تنوع در طرح ورنگ از ویژگی های خاص این نوع کاغذ دیواری است.

۲ـ دارای طول عمر بالایی می باشند.

۳ـ متریال موجود در این کاغذ دیواری ها سبب افزایش آتش نمی شوند و متناسب با استانداردهای حریق تولید شده اند.

۴ـ ضخامت آنها متغیر می باشد.

تیم مجرب شرکت آرین آرایه آماده راهنمایی و کمک به شما در این امر است.

منبع: کاغذ دیواری کره ای

تلفن سفارش کاغذ دیواری کره ای و سایر برندها:

02188687055



:: برچسب‌ها: کاغذ دیواری,کاغذ دیواری کره ای ,
:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پوریا سلوتی

نصاب کاغذ دیواری پوستری
کاغذ دیواری پوستری چیست؟
کاغذ دیواری پوستری وجه اشتراک زیادی با کاغذ دیواری معمولی از نظر نحوه ی نصب و مراتب اجرایی دارد.
دراین مطلب به وجه اشتراک و تفاوت های کاغذ دیواری پوستری با کاغذ دیواری میپرداریم:
کاغذدیواری پوستری همانند کاغذ دیواری معمولی؛ شامل رول های متعدد ( به میزان کافی)، چسب مخصوص و عملیات اجرایی مشابه است.
تفاوت عمده و بارز این دو در این است که در کاغذ دیواری پوستری؛ هدف نهایی مثل یک تصویر پازل کامل خواهد شد.
به این شکل که هر رول بخشی از تصویر نهایی مورد نظر را مثل تکه های یک پازل در خود دارد و سرانجام با گردهمایی هرکدام از این قطعات( رول ها) شکل نهایی و دلخواه ما پدید می آید. اما در کاغذ دیواری همه ی رول ها مشابه هم بوده و در نهایت یک طرح خاص و تکرارشونده را پیش رو خواهیم داشت.
امروزه از کاغذ دیواری پوستری استقبال فراوانی شده است. کاغذ دیواری پوستری مناسب برای اکثر مکان ها از جمله ؛
اداره ها، منازل و حتی مدارس و فروشگاه ها میباشد.
طرح های متنوع و متعدد زیادی برای کاغذ دیواری پوستری موجود میباشد.
حتی امکان آنکه تصویر خودتان هم به شکل پوستر در هر رول چاپ شده و به شکل کاغذدیواری پوستری روی دیوار منزل یا اتاق یا اداره اتان نصب شود وجود دارد.
شایان به ذکر است که نصب و اجرای نهایی از مهم ترین مراحل داشتن یک پوستردیواری مناسب و چشمگیر خواهد بود.
این به این معناست که نصاب کاغذ دیواری پوستری یا حتی کاغذ دیواری؛ باید آنقدری خبره و ماهر باشد که بتواند تک تک رول هارا در جای درست و دقیق خود بچسباند بدون آنکه پوستر آسیب ببیند، چروک شود و یا حباب بیندازد.
( با این حال فراموش نشود که حباب اندازی خفیف در روز اول نصب طبیعی و قابل رفع خواهد بود.)
اما سوالی که پیش میاید این است:
کدام نصاب معتمد خواهد بود؟
چطور یک نصاب کاغذ دیواری  حرفها ای پوستری پیدا کنیم؟
تنها کافیست با ما تماس بگیرید و از خدمات تیم کاردان و حرفه ای و معتمد ما کمک بگیرید.

منبع: نصاب کاغذ دیواری پوستری



:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پوریا سلوتی

 کاغذ دیواری پوستری

کاغذ دیواری پوستری چیست؟
کاغذ دیواری پوستری وجه اشتراک زیادی با کاغذ دیواری معمولی از نظر نحوه ی نصب و مراتب اجرایی دارد.
دراین مطلب به وجه اشتراک و تفاوت های کاغذ دیواری پوستری با کاغذ دیواری میپرداریم:
کاغذدیواری پوستری همانند کاغذ دیواری معمولی؛ شامل رول های متعدد ( به میزان کافی)، چسب مخصوص و عملیات اجرایی مشابه است.
تفاوت عمده و بارز این دو در این است که در کاغذ دیواری پوستری؛ هدف نهایی مثل یک تصویر پازل کامل خواهد شد.
به این شکل که هر رول بخشی از تصویر نهایی مورد نظر را مثل تکه های یک پازل در خود دارد و سرانجام با گردهمایی هرکدام از این قطعات( رول ها) شکل نهایی و دلخواه ما پدید می آید. اما در کاغذ دیواری همه ی رول ها مشابه هم بوده و در نهایت یک طرح خاص و تکرارشونده را پیش رو خواهیم داشت.
امروزه از کاغذ دیواری پوستری استقبال فراوانی شده است. کاغذ دیواری پوستری مناسب برای اکثر مکان ها از جمله ؛
اداره ها، منازل و حتی مدارس و فروشگاه ها میباشد.
طرح های متنوع و متعدد زیادی برای کاغذ دیواری پوستری موجود میباشد.
حتی امکان آنکه تصویر خودتان هم به شکل پوستر در هر رول چاپ شده و به شکل کاغذ دیواری پوستری روی دیوار منزل یا اتاق یا اداره اتان نصب شود وجود دارد.
شایان به ذکر است که نصب و اجرای نهایی از مهم ترین مراحل داشتن یک پوستردیواری مناسب و چشمگیر خواهد بود.
این به این معناست که نصاب کاغذ دیواری پوستری یا حتی کاغذ دیواری؛ باید آنقدری خبره و ماهر باشد که بتواند تک تک رول هارا در جای درست و دقیق خود بچسباند بدون آنکه پوستر آسیب ببیند، چروک شود و یا حباب بیندازد.
( با این حال فراموش نشود که حباب اندازی خفیف در روز اول نصب طبیعی و قابل رفع خواهد بود.)
اما سوالی که پیش میاید این است:
کدام نصاب معتمد خواهد بود؟
چطور یک نصاب حرفه ای کاغذ دیواری پوستری پیدا کنیم؟
تنها کافیست با ما تماس بگیرید و از خدمات تیم کاردان و حرفه ای و معتمد ما کمک بگیرید.

منبع : کاغذ دیواری پوستری



:: برچسب‌ها: کاغذ دیواری ,
:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پوریا سلوتی

اتاق خواب از شخصی ترین بخش یک منزل است و دیزاین اتاق خواب مناسب به آرامش شخصی کمک می کند.
جدای از این؛ مأمنی برای آسایش، آرامش، رفع خستگی از شلوغی ها و دغدغه های روزمره میباشد. اهمیت زیبایی و آرامش اتاق خواب آنقدری اهمیت دارد که امروزه بخشی از علم روانشناسی مربوط به تزیینات و نوع رنگ بندی و دکور خانه و اتاق خواب پرداخته است. به نوعی آرامش و آسایش تزیین یک اتاق رابطه ی مستقیم با اخلاق و رفتار شما دارد.
در واقع  ایده آل بودن دکوراسیون داخلی با توجه به سلایق افراد در ذهن هر شخص متفاوت است.
این تفاوت ها گاهی در جهت درست پیش میرود و گاهی غلط.
یعنی گاهی اوقات ما با آنچه که از یک اتاق خواب در نظر داریم و سلیقه ی فردی خودمان میتوانیم به تنهایی اتاق را آنطور که باید باشد چیدمان کنیم. اما گاهی اوقات خیلی ها برای دیزاین اتاق خواب دچار سوال و آشفتگی میشوند. برای داشتن اتاق خواب زیبا تنها کافیست با کارشناس خوب دیزاین و طراحی داخلی مشورت کرد.
کارشناسی که بداند کدام رنگ برای کدام سن و سلیقه روحیه مناسب است
گروه طراحی و دیزاین آرین آرایه این امکان را برای شما فراهم میکند تا به فکر خود نظم و ثبات درستی بدهید. با مشورت و همفکری تمام دیزاین اتاق خواب خود را از کفپوش تا دیوار به ما بسپارید.

امروزه کاغذ دیواری یکی از مهم ترین قسمت ها از طراحی داخلی هستند زیرا تاثیر به سزایی در زیبا سازی منزل دارد و افراد و دیزاینر ها توجه خاصی به هماهنگ کردن لوازم منزل با کاغذ دیوار دارند.
این پوشش را میتوان در اداره جات و اتاق خواب و پذیرایی و… استفاده کرد. همچنین به دلیل تنوع در رنگ و جنس،باعث شده تا نیاز های انواع طبقات اقتصادی و اقشار جامعه را در بر گیرد.
کاغذ دیواری میتواند به صورت ساده یا با الگو های گرافیکی یا بافته شده باشد.
در اینجا انواع مختلفی از کاغذ دیواری را به شما معرفی میکنیم:
کاغذ دیواری کاغذی:
بسیار نازک و غیر قابل شستشو است، پس زود پاره میشه میشود و یک تا دو سال دوام دارد  ولی مزیت آن ارزان بودنش است.
کاغذ دیواری الیاف طبیعی:
بسیار کم یاب است و قیمت زیادی دارد.این پوشش با چوب ساخته میشود و سازگار با طبیعت است.
کاغذ دیواری سه بعدی:
قابل شستشو است.از فاصله چند متری کاملا برجسته دیده میشود.
کاغذ دیواری مخملی:
نسبت به کاغذ دیواری های معمولی قیمت بالا تری دارد.معمولا تیره هستند و کلاسیک.
همچنین از تکه های نقش و نگار از جنس مخمل پلاستیکی یا پارچه ای استفاده شده.
کاغذ دیواری پی وی سی با روکش وینیل:
ضد خش محکم و با دوام و قابل شستشو است این کاغذ دیواری به سختی پاره میشود و تقریبا پنج سال دوام دارد
کاغذ دیواری نانو:
ویژگی های کاغذ دیواری پی وی سی را دارا هستند همچنین به دلیل تکنولوژی خاص در ساختشان ضد دوده و کثیفی،عایق صدا و گرما و مقاوم در برابر تابش آفتاب هستند.

شرکت شهر کاغذ دیواری با تعداد نا محدودی از طرح های مختلف میتواند محیط شما را به بهترین شکل دیزاین کند.

منبع: دیزاین اتاق خواب

تلفن: 02188687055



:: برچسب‌ها: کاغذ دیواری ,
:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پوریا سلوتی

شاید شما هم قصد تغییر دکوراسیون در منزلتان را داشته باشید.
دراین میان تزئین اتاق خواب فکر شما را به خود مشغول کرده باشد و با خود اندیشیده باشید که چگونه میتوانید تزئین اتاق خواب و دکوراسیون آن را به صورت بسیار زیبا و متنوع و دل نشین کنید. اما باید بدانید که تزئین اتاق خواب در چیدمان دکوراسیون آن یک امر کاملا تخصصی و هنری است که ممکن است هرکسی از پس آن برنیایید.
در عوض متخصصان و مشاوران دکوراسیون داخلی که دارای مدرک دانشگاهی در گرایش دکوراسیون داخلی هستند، حضور دارند که توسط مشاوره با شما و فهمیدن نوع سلیقه ی شما به طوری تزئین اتاق خواب و دکوراسیون داخلی اتاق خواب شما را انجام می دهند که کاملا مطابق با سلایق شخصی شماست
به گونه ای که کاملا جدید و آرامش بخش و مطابق با اصول دکوراسیون و تزئینات منزل هرنظر باشد.
معمولا در تزئین اتاق خواب سعی میشود که از رنگ های ملایم و آرامش بخش استفاده شود.
نباید خیلی شلوغ و پراکنده باشد به گونه ای که انسات دران مشوش شود.
همچنین اگر منزل شما تعداد اتاق زیادی دارد؛ بهتر است وسایلی همچون کامپیوتر و کتابخانه در اتاقی مجزا که مخصوص کار و مطالعه باشد چیده شود و در اتاق خواب وجود نداشته باشد.
همچنین کاغذ دیواری های بسیار زیبا و متنوعی وجود دارند که مخصوص اتاق خواب است و کاغذ دیواری های پوستری که پشت تخت خواب نصب می شوند و جلوه ی بسیار زیبایی به اتاق خواب می دهد.
لازم به ذکر است که نصب کاغذ دیواری هم که امری مهم در تزئین اتاق خواب است را باید به دستان نصاب کاغذ دیواری حرفه ای سپرد که از پس هر نوع
کاغذ دیواری و پوستر دیواری بر بیاید.
نصب پوستر دیواری از نصب کاغذ دیواری ظریف تر و دقیق تر است و به هر نصاب کاغذ دیواری نمیتوان اعتماد کرد .
چون حتی یک میلی متر خطا هم در این کار بسیار بالاست.
شرکت آرین آرایه ارائه دهنده ی خدمات کاغذ دیواری و نصاب کاغذ دیواری در تهران و دارای نمایندگی در شهرستان ها می باشد و دارای نصاب کاغذ دیواری بسیار حرفه ای و با تجربه است
و  شما میتوانید با اطمینان خاطر به کار نصب کاغذ دیواری را به آنها سپرده و از نتیجه رضایت بخش آن مسرور باشید.

منبع: تزئین اتاق خواب



:: برچسب‌ها: نصاب کاغذ دیواری ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پوریا سلوتی

شاید امکان نصب کاغذ دیواری روی رنگ روغن برای شما هم سوال ایجاد کرده باشد.

این روزها استفاده از کاغذ دیواری طرفدار و تقاضا های زیادی دارد.
این همه طرفدار و تقاضا چه دلیلی دارد؟!
کاغذ دیواری مزیت های فراوانی نسبت به رنگ روغن و گچ دارد.
اما این مزیت ها چیست؟
در این مقاله به بیان چند مورد از چندین موارد میپردازیم.
کاغذ دیواری، فاقد بوی زننده در زمان نصب است.
زمانی که قرار بر استفاده از رنگ روغن است؛ یکی از مشکل های اساسی بوی رنگ و تینر و مواد شیمیایی است که اهالی خانه گاهی مجبور به ترک محل زندگی تا پایان کار هستند.
از طرفی وسایل های خانه باید با دقت و حساسیت خاصی جمع آوری بشوند تا رنگ روغن آسیبی به آنها نزند!
از طرفی مدت زمان رنگ آمیزی طولانی تر بوده و حتی بعد از پایان کار؛ باید مدتی نگران خشک شدن رنگ روغن روی دیوار باشیم و با این حساب عملا تا مدتها درگیر رنگ آمیزی خواهیم بود.
از طرفی هم تنوع در رنگ روغن و رنگ آمیزی منزل؛ بسیار محدود و کم است.
نهایت استفاده از شابلون ها و طرح های محدود است که بازهم تمیز از آب درآمدن آن جای خود دارد!!
اما در نصب کاغذ دیواری توسط یک نصاب ماهر و زبر دست ؛ ما نه وقتی تلف میکنیم، نه تنوع کمی را شاهدیم و نه بوی بدی تا مدتها روی وسایل و خانه امان باقی خواهد ماند.
اگر قصد بازسازی منزل داریم؛ اگر ساختمان سازی داریم؛ چرا از رنگ روغن استفاده کنیم که علاوه بر کاستی های گفته شده؛ چند روز بعد شاهد ترک خوردن آن باشیم؟
نصب کاغذ دیواری تنها با چسب بی مو و بی ضرری برای ریه و سیستم تنفسی انسان همراه است. سرعت بالای نصب و تنوع در طرح های مختلف آن این همه طرفدار دارد نسبت به رنگ روغن.
عده ای استفاده از رنگ روغن را نشانه ی نو بودن منزل میدانند و تقریبا وحی منزل بین ساختمان سازهای این دوره شده است! اما باید ذکر کنیم که بعد از مدتی ترک ترک شدن، پوسته پوسته شدن و یکنواخت شدن دیوارهای رنگ روغنی شما را وادار به استفاده از کاغذ دیواری میکند.
مسئله ی بعدی که دید بعضی هارا نسبت به کاغذ دیواری کمی منفی میکند؛ علاوه بر تفکر سنتی ، داشتن یک دید محدود و دیدن کاغذهای قدیمی و فسیل شده است!!
امروزه بازار کاغذ دیواری انقدری طرح و جنس و مدل های متفاوت ارایه داده است که شما تنها با یکبار بازدید حضوری از آلبوم ها متوجه این پیشرفت چشمیگیر خواهید بود.
مطلب مهمی که وجود دارد این است که خیلی از متقاضی ها دلشان می خواهد کاغذ دیواری هر چه بهتر و زیبا تر و مرتب تر روی دیوار بنشیند اما نگران ایجاد حباب ها و چروک هایی هستند که احتمالا در منازل دوستان و آشناها مشاهده کرده اند.
اگر نصاب کاغذ دیواری که کار شمارا انجام میدهد نابلد باشد؛ بله! قطعا استفاده از همان سیستم سنتی رنگ روغن بهتر خواهد بود!
اما شما اگر کار را به کاردان واگذار کنید؛
بهترین نتیجه را میگیرید.
یک نصاب کاغذ دیواری ماهر میداند که زمان مواجه با با دیواری که رنگ روغن دارد از چه چسبی برای کاغذ استفاده کند و نصب کاغذ دیواری روی رنگ روغن را چگونه انجام دهد.
یک نصاب حرفه ای کاغذ دیواری میداند زمان مواجه با دیواری که گچ است چه برخوردی کند! چه چسبی بزند یا چطور پستی و بلندی ها را اصلاح و تعمیر کند.
نصاب کاغذ دیواری که کارشناس باشد قطعا میداند که زمان برخورد با دیوار گچی و روغنی باید ابتدا پرایمر استفاده کند و بعدچسب مناسب را متناسب با دیوار انتخاب کند.
گاهی هم لازم میشود که ابتدا رنگ روغنی خاصی را روی دیوار تمام گچ بزنند و بعد کار را شروع کنند که تمام اینها زمان بازدید از منزل توسط یک نصاب کاردان و کارشناس برنامه ریزی خواهد شد.
شرکت طراحی داخلی و دکوراسیون آرین آرایه این امکان را برای شما فراهم میکند که در کمال آرامش، با بهترین خدمات و بهترین تیم طراحی منزل خود را کاغذ دیواری کنید.

منبع: نصب کاغذ دیواری روی رنگ روغن 

تلفن: 02188687055



:: برچسب‌ها: نصاب کاغذ دیواری ,
:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پوریا سلوتی

با فراگیر شدن نصب کاغذ دیواری بیشتر افراد برای زیباتر کردن دکوراسیون داخلی منزل خود و ایجاد تنوع به دنبال خرید کاغذ دیواری کلاسیک و مدرن در انواع برندها و قیمت ها هستند و هرکسی میکوشد که کاغذ دیواری  با بهترین کیفیت و زیباترین طرح و رنگ بخرد اما شاید کمتر به این نکته را میداند که انتخاب یک نصاب کاغذ دیواری چقدر میتواند در زیبایی منزل مهم و تاثیرگذار باشد.

ویژگی های یک نصاب کاغذ دیواری خوب را در مقاله ای بهاین عنوان برای شما اماده کرده ایم و اینک میخواهیم اهمیت زیرسازی دیوار برای نصب کاغذ دیواری را به طور مختصر شرح دهیم. یکی از نکات مهم در نصب کاغذ دیواری زیرسازی دیوار برای نصب کاغذ دیواری است که باید به درستی انجام شود . ایراد و اشکال در ان میتواند باعث شود زمان و هزینه شما برای نصب کاغذ دیواری را هدر دهد و به جای ایجاد حس رضایت از نصب درست کاغذ دیواری موجب ناراحتی شما شود. عدم انجام یک زیرسازی مناسب میتواند موجب اشکالاتی همچون خط های برامده یا فرورفته روی کاغذ دیواری ایجاد شود که به راحتی قابل مشاهده است. همچنین خطهای برامده یا فرورفته روی کاغذ دیواری ایجاد شود که به راحتی قابل مشاهده است. همچنین برامدگی، فرورفتگی، کج شدن کاغذ دیواری، عدم هاهنگ شدن گلهای کاغذ دیواری با هم و عدم تناسب و اصطلاحا نشستن کاغذ دیواری روی دیوار میشود. این نکته را به یاد داشته باشید که حتی اگر شما گران ترین و مجلل ترین کاغذ دیواری ها را خریداری کرده باشید که حتی اگر شما گران ترین و مجلل ترین کاغذ دیواری ها را خریداری کرده باشید اما یک نصاب کاغذ دیواری خوب و حرفه ای را استخدام نکرده باشید کاغذ دیواری شما هیچ زیبایی برای دکوراسیون منزل شما به ارمغان نخواهد اورد.

البته اگر ساختمان شما نو و ترتمیز باشد نیاز به زیرسازی نخواهد داشت و زیرسازی ان بسیار مختصر خواهد بود. برای انواع جنس دیوارها متفاوت است جنس دیوار شما ممکن است گچ، رنگ روغن، رنگ پلاستیک، سیمان و .. باشد و برای هرکدام از انها مواد به کار زیرسازی متفاوت خواهد بود. پس قبل از زیرسازی با نصاب کاغذ دیواری در رابطه با جنس دیوار و متراژ ان حتما صحبت کنید و مشاوره بگیرید.

منبع: زیرسازی دیوار برای نصب کاغذ دیواری

تلفن: 02188687055



:: برچسب‌ها: نصاب کاغذ دیواری ,
:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پوریا سلوتی

امروزه کفپوش های چوبی مدرن از جمله پارکت ها و لمینت ها  طرفداران زیادی پیدا کرده است و اکثر مردم علاقمند هستند که منزل خود را با پارکت و لمینت زیبا کنند.

در این میان نقش نصاب پارکت و لمینت یعنی همان شخصی که نصب پارکت و لمینت را انجام می دهد بسیار مهم و اساسی است؛ به طوریکه یک نصاب لمینت و یا پارکت حرفه ای می تواند تمام خطوط و فاصله های بین لمینت ها و پارکت ها را محو کند و کفپوشی یک دست را برای ساختمان شما به وجود آورد.

البته قیمت نصب پارکت و لمینت بسیار مهم است و ممکن است که برای نصب پارکت و لمینت منزل خود قیمت نصب های متفاوتی شنیده باشید. اما باید بدانید که قیمت نصب پارکت و لمینت که توسط یک نصاب پارکت یا لمینت از شما طلب می شود معمولا ارتباط مستقیمی با کیفیت کار و نیز حرفه ای بودن و یا آماتور بودن وی دارد اما با این حال یک رنج قیمت مشخصی دارد که از آن کمتر یا فراتر نیست. معمولا قیمت نصب پارکت و قیمت نصب لمینت را به صورت متر مربعی محاسبه می کنند و قیمت نصب پارکت و لمینت برای هر متر مربع از ۲۵۰۰ تومان تا ۵۰۰۰ تومان متغیر است که همان طور که گفتیم این رنج قیمت به خاطر کیفیت های متفاوت نصب این افراد می باشد. ما توصیه می کنیم تا اگر قصد نصب پارکت و یا نصب لمینت دارید خیلی در بند اندک اجرت بیشتر نصاب پارکت و یا نصاب لمینت حرفه ای نباشید؛ چرا که عدم نصب درست و حرفه ای لمینت و یا پارکت روی کف ساختمان شما موجب می شود که هر بار که روی آن راه می روید متوجه نصب غیر اصولی آن شده و از استفاده از یک نصاب غیر حرفه ای پشیمان شوید. هزینه نصب پارکت و هزینه نصب لمینت خود را کمی بیشتر بپردازید و یک نصاب پارکت حرفه ای به خدمت بگیرید اما کاری تمیز و حرفه ای و از همه مهمتر تضمین شده تحویل بگیرید.

شرکت آرین آرایه برترین برند دکوراسیون داخلی و اولین موسس بنگاه نصاب پارکت و لمینت در ایران آماده ارایه خدمات نصب پارکت و نصب لمینت در کشور در خدمت هموطنان عزیز می باشد. شما می توانید با یک تلفن از هزینه نصب پارکت و هزینه نصب لمینت خود با خبر شده و درخواست اعزام نصاب پارکت و یا نصاب لمینت در اسرع وقت و با بهترین کیفیت داشته باشید.

تلفن تماس :

۰۲۱۸۸۶۸۷۰۵۵

۰۹۱۲۹۲۱۵۳۰۷

منبع: قیمت نصب پارکت



:: برچسب‌ها: نصاب پارکت ,نصاب لمینت ,
:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 مهر 1395 | نظرات ()